ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ


Скачати 48.36 Kb.
Назва ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ
Дата 08.02.2014
Розмір 48.36 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи



ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ

День Знань дошкільниками

правил поводження з вогнем



Мета: поглибити і закріпити уявлення дітей про користь і шкоду від вогню, сприяти формуванню навичок правильного, обережного поводження з ним та активних, усвідомлений дій під час виникнення пожежі, ознайомити з нелегкою, героїчною працею пожежників.
Методичні рекомендації:
Центральний захід дня – тематичне заняття. Вихователь нагадує дітям, про те, що говорилося раніше, підкреслює, скільки збитків і втрат завдають людям і державі пожежі, які нерідко виникають через легковажність, недбалість дорослих та через дитячі пустощі з вогнем, порушення правил пожежної безпеки.
Хід проведення:
ВЕДУЧА: І дорослі, і діти це знають:

Наші предки в печерах жили.

Скільки люди себе пам'ятають,

І з вогнем вони дружбу вели.

І з вогнем, що у люту негоду

Біля вогнища всіх зігрівав,

Що людському великому роду

В холоднечу загинуть не дав.

Тож його берегли, як уміли –

Усесильний, гарячий вогонь.

І хоч тисячі літ відшуміли,

Люди й досі шанують його.

Бо вогонь з давнини і донині.

Помагає і служить людині.

ХЛОПЧИК: Як смеркає, в кімнаті й надворі

Електричні засвічуєм зорі.

ДІВЧИНКА: Ми щоденно у піч і на плити

Ставим їжу для себе варити.

ХЛОПЧИК: А в печі велетенській – у домні

Плавлять сталь сталевари невтомні.

ДІВЧИНКА: Ще вогонь свіжий хліб випікає

І від холоду нас захищає.

ХЛОПЧИК: Його силу ні з чим не зрівняти:

Зореліт може в космос підняти!

ВЕДУЧА: Стала, діти, людина стосила

Відтоді, як вогонь приручила!

Але й іншим буває вогонь –

Злим, як змій, і жорстоким, як ворог.

Не зігріє він наших долонь,

Може все спопелити на порох.

Будьте ж, діти, з вогнем обережні,

Вивчіть правила протипожежні!

(Поруч з ведучою з'являється група дітей. В руках у них плакати, що відповідають словам, які дитина промовляє)

ПЕРША ДИТИНА: Для розваг і для гри

Сірників ти не бери,

Бо з вогнем погані жарти –


Жартувати з ним не варто!

ДРУГА ДИТИНА: Не розпалюй сам багаття

Ані в лісі, ані в хаті.

Легко вогник запалить,

Та не просто погасить!

ТРЕТЯ ДИТИНА: З грубки жару не беріть -

Жар в собі вогонь таїть:

Хоч малесенька жарина –

Для пожежі все ж причина.

ЧЕТВЕРТА ДИТИНА: Телевізор, плитку, праску

Умикати нам не слід.

Пам'ятайте це, будь ласка,

Бо від цього стільки бід!

П'ЯТА ДИТИНА: Пам'ятайте кожен з вас:

Де бензин, мастило, гас,

Там вогонь не підпускай –

Спалахне усе, і край!

ВЕДУЧА: Бачу, всі ви молодці!

Гляньте ж на картинки ці:

Що змальовано на них?

Ти нам, друже поясни!

(Ведуча показує дітям кілька заздалегідь підготовлених малюнків або плакатів, де зображено порушення правил пожежної безпеки, і по черзі викликає малят, які відповідають на її запитання. Відзначивши правильні відповіді, звертається до всіх.)

ВЕДУЧА: Все ж як трапилась біда,

Що тоді робити?

ПЕРШИЙ ХЛОПЧИК: Не ховатись у куток,

А вогонь гасити!

ВЕДУЧА: Так, але спочатку,

Хлопчики й дівчатка,

Скористайтесь телефоном,

Якщо є поблизу він.

Номер цей усім відомий:

Нуль-один! Нуль-один!

(Проводиться змагання між двома командами: хто швидше “викличе” (по двох іграшкових телефонах) пожежну команду. Діти повинні швидко набрати 01 і правильно називати своє прізвище, вулицю, номери будинку і квартири, де мешкають. Малят треба обов'язково застерігати від пустощів, особливо, щоб дарма не викликали пожежників: можливо, на тих саме в цей час чекають в іншому місці, де вони справді потрібні.

Знову виходять діти з плакатами або спеціально виготовленими атрибутами)

ДРУГИЙ ХЛОПЧИК: Як вогонь іще малий,

Кружкою води залий.

ТРЕТІЙ ХЛОПЧИК: Чи піском засип, накрий,

Щоб не міг ожити.

ЧЕТВЕРТИЙ ХЛОПЧИК: Гей, виходь з вогнем на бій,

Подолать його зумій!

ДІВЧИНКА: А якщо вогонь не згас

І багато диму,

Вибігай з кімнати враз

Із дітьми малими.

ХЛОПЧИК: Всіх, хто є у домі,

Швидше клич на поміч!

(Ведуча пропонує дітям відгадати кілька загадок.)

ВЕДУЧА:

Хвіст дерев'яний,

Залізний рот,

Скрізь вистачає

Мені турбот. (Сокира, кирка)
Грушка й – не грушка:

Вушка ще й дужка.

Порожнє бринчить,

А повне мовчить. (Відро)
Маю довгу шию,

Маю два носи.

Все з вогню дістану,

Тільки попроси. (Багор)
Я всюди рвуся напролом,

То й називають просто - ... (лом)
Я вмію все робити –

Копати, прикидати...

Невже ви не впізнали

Звичайної... (лопати)?
Спішить, сурмить: - Дорогу дай!

Моргає синім оком.

Примчиться вчасно – і біда

Людей обійде боком.

(Пожежна машина)
Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає.

А як даси йому води,

Відразу помирає. (Вогонь)



Методичні рекомендації:
Потім ведуча пропонує дітям запам'ятати і всім разом прокоментувати приказки:

  • Від маленької іскорки – велике лихо.

  • Коробка сірників, хоч і мала, багато може спричинити зла.

Наприкінці заняття можна провести інсценівку “Кицин дім”.

У другій половині дня варто організувати екскурсію до пожежної частини або запросити пожежників у дошкільний заклад, щоб вони розповіли дітям про свою роботу, про те, як діє пожежна машина, інша протипожежна техніка.

Цього ж дня можна показати дітям діафільми протипожежної тематики, зокрема казку “Казка про неслухняне козеня”. Добре приурочити до цього дня й виставку дитячих малюнків та ілюстрацій до відомих віршів С.Маршака “Розповідь про невідомого героя” та “Пожежа”, з якими малят знайомили раніше.

У проведенні дня знань дошкільниками правил поводження з вогнем можуть взяти участь школярі – члени ЮДПД, які допомагатимуть вихователям, та й самі можуть розповісти дітям багато цікавого.


Схожі:

Бесіда Вогонь друг і ворог
Мета: визначити роль вогню у забезпеченні виживання та розвитку людства. Вогонь як символ. Сучасні напрямки використання теплової...
ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ?
ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»
“ДРУГ – ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ Я “
МЕТА. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова “друг”, вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати...
Урок суд в 1-А класі на тему: «Віртуальний друг: за і проти»
Відгадайте хто це? З ним нам цікаво проводити час. Коли він у біді, ми поспішаємо йому на допомогу.(Друг)
Вогонь добрий і вогонь злий
Порівняння можливостей вогню. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу
 книга Д. Карнегі, байки, плакат, прислів'я, епіграф. 
Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова "друг": вчити дітей сприймати...
Урок цивільної оборони в 3 класі Тема: Вогонь-добрий,вогонь-злий
Мета: ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути;вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;формувати...
Тема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити. Мета
Мета. Розкрити значення навчання та просвіти в житті людини, донести важливість навчання протягом усього життя; розвивати пізнавальні...
1 Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих...
Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом
«Людина хазяїн чи друг природи? » за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики»
Тема: «Людина хазяїн чи друг природи?» за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка