ГЕОМЕТРІЯ


Скачати 0.66 Mb.
Назва ГЕОМЕТРІЯ
Сторінка 1/20
Дата 24.10.2013
Розмір 0.66 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   20


ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ

ГЕОМЕТРІЯ



7 клас
Тематичні

самостійні і контрольні

роботи


2005

Укладачі: Капіносов А.М., Сень Я.Г., Пономаренко Ю.І., Букарєва Т. Б.

Посібник призначений для поточного тематичного контролю знань : проведення самостійних і контрольних робіт при вивченні курсу геометрії в 7 класі. З кожної теми він містить два - чотири варіанти самостійних робіт з системами задач середнього, достатнього і високого рівнів. Завдання кожного рівня диференційовані за трьома ступенями складності. Для тематичного оцінювання контрольні роботи дані у чотирьох варіантах.

Для вчителів та учнів 7 класів.

Рецензенти: Пекарська Л.В., методист кабінету математики Рівненського ОІППО; Бережна Г.А., учитель математики Запорізької СШ Апостолівського району Дніпропетровської області.

ПЕРЕДМОВА


Пропонований посібник призначений для проведення самостійних робіт навчального і перевірного характеру та тематичного контрольного оцінювання. Самостійні роботи дані з кожної теми, а контрольні роботи з 2-3 тем у відповідності з рекомендаціями Міністерства освіти України.

Виконання самостійних робіт передбачається в три етапи на 3 уроках (по 15-25 хв). Спочатку на першому з цих уроків всі учні виконують завдання середнього рівня. На другому етапі учні, що досягли середнього рівня (поточних балів 5 або 6), виконують системи завдань достатнього рівня, а інші — повторно виконують завдання середнього рівня іншого варіанту.

На третьому етапі системи завдань високого рівня пропонуються учням, що досягли достатнього рівня. Учням, що не досягли середнього чи достатнього рівнів, рекомендуються для виконання системи завдань відповідного рівня.

Рекомендуємо просту для учнів систему оцінювання і самооцінювання успіхів при виконанні систем завдань рівня.

Якщо учень виконав правильно завдання усіх трьох номерів рівня, його успіхи оцінюються вищими балами рівня (наприклад, балом 6 за завдання середнього рівня, балом 9 — достатнього рівня, балом 12 — високого рівня); якщо виконано завдання двох номерів (будь-яких) — середнім балом рівня (відповідно бали 5, 8, 11); якщо ж виконано завдання завдання одного номера — нижчим балом рівня (відповідно бали 4, 7, 10).

Якщо у поточному навчанні учень допустив у завданні помилку, яку він може виправити, то завдання йому зараховуються як правильно виконане.

По закінченні самостійної роботи бажано відразу розглянути розв’язання задач, правильні відповіді. Це дасть можливість кожному учневі самому оцінити свої успіхи на основі зіставлення одержаних результатів з правильними.

Оцінка за самостійну роботу виставляється за результатами її виконання на завершальному етапі.

При проведенні тематичних контрольних робіт учням рекомендуються завдання такого рівня, який відповідає його поточним успіхам при вивченні теми (за результатами самостійних робіт).

У додатку приведено орієнтовне плануванння систем уроків початкового вивчення теорії і уроків практики з розв’язування задач з кожної теми.

Самостійні роботи




Розділ І. Основні властивості
найпростіших геометричних фігур

1. Властивості належності точок і прямих


  1. Варіант 1

Середній рівень

1. 1) Зобразити точки А і D, провести через них пряму. Скільки існує прямих, яким належать обидві ці точки?

2) Зобразити точку С і провести прямі a і d, що перетинаються в точці С. Чи існує інша точка, в якій перетинаються прямі a і d?

2. Зобразити точки М, О і K, що не лежать на одній прямій. Через кожні дві з цих точок провести пряму. Позначити прямі через дані точки.

3. Зобразити точку О і провести через неї три прямі a, b і c та пряму d, що їх перетинає відповідно у точках М, N і K. Позначити пряму b через точки, що їй належать.

Достатній рівень

1. 1) Провести пряму с, зобразити точки В і D, що їй належать, і точки А і М, що їй не належать, але лежать на одній прямій із точкою В.

2) Прямі b і c перетинаються в точці М. Точка K належить прямій b. Чи може точка K належати прямій с? Відповідь пояснити.

2. Дано пряму а і точки С і D. Виконати рисунки, що ілюструють чотири можливі випадки розміщення точок С і D відносно прямої а.

3. На площині проведено п’ятдесят прямих і позначено дві точки. Скільком із цих прямих можуть належати обидві дані точки? Відповідь пояснити.

Високий рівень

1. 1) Зобразити точки О, А, В, С і D так, щоб записи ОА, ОВ і ОС позначали одну і ту ж пряму, а записи ОС і OD іншу пряму. Через кожні дві точки провести пряму. Скільки різних прямих проведено?

2) На площині позначено п’ять точок. Відомо, що через будь-які три з цих точок можна провести пряму. Встановити, чи існує пряма, якій належать усі дані п’ять точок. Відповідь обґрунтувати.

2. Пояснити, як з основних властивостей належності точок випливає твердження: які б не були дві точки, існують точки, що не лежать із ними на одній прямій.

3. На площині позначено сто точок, через жодні три з яких не можна провести пряму. Через кожні дві з цих точок проведено пряму. Скільки проведено прямих через кожну з точок? Скільки всього проведено прямих?


  1. Варіант 2

Середній рівень

1. 1) Провести пряму a. Зобразити точки С і D, що їй належать. Скільки існує прямих, що проходять через обидві ці точки?

2) Зобразити точку М і провести прямі с і d, що перетинаються в цій точці. Скільки спільних точок мають прямі с і d?

2. Провести пряму a. Зобразити точку С, що їй не належить. Провести через точку С дві прямі, що перетинають пряму а у точках В і D. Чи належать точки С, В і D одній прямій?

3. Провести три прямі а, с і d, що перетинаються в одній точці М, та пряму m, що перетинає ці прямі відповідно у точках А, С і D. Позначити пряму с через точки, що їй належать.

Достатній рівень

1. 1) Скопіювати рисунок 11 і провести через точку М таку пряму с, щоб усі три прямі а, b і с мали спільну точку.

2) Дано дві прямі а і с. Якби прямі a і c мали дві спільні точки, то якій основній властивості належності точок прямій це протирічило б? Сформулювати цю властивість.


Рис. 1

2. Зобразити точки О, А, В і D так, щоб записи ОА і ОВ позначали одну і ту ж пряму, а записи ОА і ОD дві різні прямі. Через кожну з двох даних точок провести пряму. Скільки різних прямих проведено?

3. На площині проведено сто різних прямих, що перетинаються в точці О і зображено точку А. Скільком із цих прямих може належати точка А? Відповідь пояснити.

Високий рівень

1. 1) Зобразити точки О, А, В, С і D так, щоб записи ОА, ОВ, ОС і OD позначали чотири різні прямі, а записи АВ, АС і AD — одну і ту ж пряму. Скільки різних прямих проведено?

2) На площині позначено шість точок. Відомо, що через будь-які три з цих точок можна провести пряму. Встановити, чи можна провести пряму через усі шість точок. Відповідь обґрунтувати.

2. Пояснити, як з основних властивостей належності точок випливає твердження: які б не були пряма і точка, що їй належить, існує пряма, що перетинає дану пряму у даній точці.

3. На площині позначено двісті точок, жодні три з яких не лежать на одній прямій. Через кожні дві з цих точок проведено пряму. Скільки проведено прямих через кожну з точок? Скільки всього проведено прямих?

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   20

Схожі:

Календарно-тематичне планування з геометрії для 7 класу за підручником...

8-й клас. Геометрія
Описує поняття: ламана, многокутник і його елементи. Формулює означення і властивості зазначених в змісті чотирикутників
7 клас Геометрія. ІІ семестр
Висота, бісектриса і медіана трикутника. Властивість медіани рівнобедреного трикутника
9-й клас. Геометрія
Властивість сторін і діагоналей паралелограма. Формула для знаходження довжини медіани через сторони трикутника. Застосування формули...
7-й клас. ГЕОМЕТРІЯ
Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань...
Тема. Поняття про розрізи та перерізи як складові проектної документації....
Міжпредметні зв'язки: креслення, трудове навчання, геометрія, образотворче мистецтво
Тема: Обчислювальна геометрія
Для визначення площі скористуємось двома процедурами за координатами знаходимо довжини сторін за довжинами сторін визначаємо площу...
Забезпечення засвоєння змісту галузі на рівні, визначеному Державним...
Узагальнені результати моніторингу якості підручників для 10-го класу з предмету «Геометрія»
Урок- КВК Геометрія 7 клас Тема: Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника”
Відрізок АВ перетинають 5 паралельних прямих. На скільки частин вони поділяють цей відрізок? (6)
Лінійна алгебра та аналітична геометрія” Завдання 1
Завдання Знайти відстань від точки М0 до площини, що проходить через точки М1, М2, М3
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка